کتاب تذکره تحفه سامی تصحیح استاد احمد مدقق یزدی شایسته تقدیر دوازدهمین دوره کتاب شناخته شد .


یزد:خبرنگار یزد فردا : اعظم السادات میرجلیلی - مسئول انتشارات هومان در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت : کتاب تذکره تحفه سامی تالیف سام میرزا صفوی با تصحیح استاد احمد مدقق یزدی از بین پنج هزار و 887 عنوان کتاب در دوازدهمین دوره کتاب فصل در بخش متون قدیمی ، شایسته تقدیر شناخته شد .
فاطمه توکلی فرد در ادامه افزود : سام میرزا صفوی شاهزاده ای ادب پرور ، خوش ذوق و شاعر بوده و در کار هنر خط و نویسندگی نیز دست داشته است ، وی زندگینامه شاعران و هنرمندان دوره اواخر تیموری و اوایل دوره صفوی از پایان قرن نهم تا پایان قرن دهم را همراه با گزیده شعر آنان ، با بهره گیری از آگاهی و ذوق سرشار خود ، در این مجموعه گرد آورده است .
وی ادامه داد : سام میرزا صفوی بر خلاف برخی از تذکره نویسان ، عفت و پاکدامنی را در بیان اشعار گویندگان ، کاملا مرعی داشته و از آوردن مضامین هزل و هجو خودداری کرده است و در حقیقت تحفه سامی نمای دیگری از موقعیت اجتماعی ،هنری و فرهنگی دوره اول حکومت صفویان و شاید بتوان گفت مکمل تذکره نصر آبادی است .
توکلی فرد با بیان اینکه دوازدهمین دوره جایزه کتاب فصل ، در تیرماه 89 در محل سالن حوزه هنری برگزار گردید ، اظهار داشت : در این مراسم 57 اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شد و 18 عنوان کتاب در 17 گروه ؛ برگزیده و 39 اثر شایسته تقدیر گردید . در میان آثار برگزیده ، 9 اثر تالیف ، 6 ترجمه و 3 تصحیح و از آثار شایسته تقدیرنیز ، 24 اثر تالیف 12 ترجمه و 3 تصحیح است .

مسئول انتشارات هومان عنوان کرد : در این دوره از جایزه کتاب فصل 5887 عنوان کتاب از آثار منتشر شده زمستان 1388 ارزیابی شد که از این تعداد ، فقط 230 اثر برای مرحله دوم داوری انتخاب گردید و از این تعداد نیز تنها 57 عنوان کتاب در مرحله نهایی به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شد .
وی در پایان گفت : کتاب تذکره محمد طاهر نصر آبادی با تصحیح استاد احمد مدقق یزدی نیز در سال 1379 به عنوان کتاب سال دانشگاهی کشور برگزیده شده بود .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=25533_thriz.jpgیزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا